﷽ #معارف_نماز
شیوه های «عاطفی وادارنده» راهکارهای رفتاری است که با ایجاد یا افزایش سطح انگیزه آدمی را به سمت نماز خواندن هدایت می کند و او را به نماز وا میدارد.
تعدادی از این شیوه ها که متناسب با سن کودک و نوجوان است عبارتند از:
1️⃣ آشکار ساختن محبت خدا نسبت به کودک مثلاً
خدا تو را دوست دارد.
خدا آدمهای نمازخوان را بسیار دوست دارد.
با نماز خداوند از تو راضی است.
نماز عزت و ارزش تو را نزد خدا زیاد میکند.
2️⃣ تعریف و تمجید و پذیرایی ویژه از کودکان در #مسجد
3️⃣آفرین گفتن و تعریف کردن از کودک به دلیل نماز.
4️⃣قرار دادن جایزه برای یادگیری وضو، تیمم، غسل، #نماز و همچنین اقامه نماز در اول وقت.
5️⃣چشم پوشی از لغزش های کودک به دلیل توجه او به نماز و ترک تنبیه هنگام فرا رسیدن نماز. (مثلاً بگوید به خاطر اینکه وقت نماز رسید من دیگر تو رو تنبیه نمی کنم)
6️⃣تشکیل گروههای هنری در مورد نماز از کودکان و نوجوانان مثل گروه سرود، تئاتر، عکاسی، نمایشنامه و خطاطی و … .
7️⃣بیان خاطرات شیرین خود از نماز و بیان داستان هایی از افراد نمازگزار به عنوان دوست داشتنی ترین آدم ها.
8️⃣مسابقه و جایزه برای هر که بهتر وضو، #تیمم و نماز بخواند.
9️⃣تشویق به دوستی و رفاقت با افراد اهل نماز
?استقبال باشکوه با عطر و گلاب از کودکان و نوجوانان نمازگزار در مسجد و نمازخانه ها.
1️⃣1️⃣نصب احادیث مربوط به نماز و ترجمه آن در مدارس و اتاق محل سکونت.
2️⃣1️⃣ بیان اینکه بهترین آدم ها نزد خدا و در جامعه نمازگزاران هستند.
#استاد_علینقیفقیهی ، شیوههای ترغیب و جذب به نماز، خلاصه ای از صفحه ۲۷۱ تا ۲۷۳ و صفحه ۲۸۱.
حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.